Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunță, prin intermediul unui Ordin semnat de președintele acesteia și publicat în Monitorul Oficial, că a reglementat prelungirea valabilității adeverinței înlocuitoare a cardului național de asigurări de sănătate până la emiterea cardului duplicat.
Un ordin semnat de președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, publicat deja în Monitorul Oficial, vizează valabilitatea adeverinței înlocuitoare a cardului de sănătate.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate anunță, prin intermediul unui Ordin semnat de președintele acesteia și publicat în Monitorul Oficial, că a reglementat prelungirea valabilității adeverinței înlocuitoare a cardului național de asigurări de sănătate până la emiterea cardului duplicat.
Până în prezent, durata valabilității adeverinței era de 60 de zile, ceea ce implica necesitatea emiterii periodice a unei noi adeverințe până la obținerea noului card.
Conform noilor reglementări, adeverința de înlocuire a cardului național duplicat este valabilă până la data emiterii cardului duplicat în sine, iar durata acestui proces poate depăși două luni. Astfel, asigurații nu vor mai fi nevoiți să facă drumuri la casele de asigurări de sănătate.
Valeria Herdea, președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, a subliniat că această măsură debirocratizează și fluidizează activitatea caselor de asigurări de sănătate și contribuie la diminuarea cozilor de la ghișee. Ea a menționat că această adeverință se emite pentru asigurații care depun cererea de eliberare a cardului duplicat în caz de pierdere, deteriorare, furt sau schimbare a datelor de identitate ale titularilor.
Potrivit oficialilor instituției, această adeverință se emite pentru asigurații care depun la casa de asigurări de sănătate cererea de eliberare a cardului duplicat, în cazul pierderii, deteriorării, furtului cardului inițial sau a schimbării datelor de identitate ale titularilor, față de cele înscrise pe card.
Ordinul prevede că cererea de eliberare a cardului duplicat, completată și semnată de titular sau, după caz, de reprezentantul legal ori împuternicitul acestuia, se poate transmite și prin poștă sau prin mijloace electronice de comunicare la distanță, cu condiția să fie însoțită de copia actului de identitate și, după caz, de alte acte doveditoare, precum și de dovada plății contravalorii cardului duplicat.
Solicitanților cardului duplicat li se poate transmite adeverința înlocuitoare prin mijloace de comunicare la distanță.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate mai precizează că adeverințele emise până la data intrării în vigoare a ordinului menționat își păstrează perioada de valabilitate prevăzută în acestea.
Totodată, persoanele asigurate care nu au avut niciodată card de sănătate emis pot beneficia de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale fără să trebuiască să prezinte furnizorului o adeverință în locul cardului, a mai transmis Casa Națională de Asigurări de Sănătate.