Direcţia Generală de Paşapoarte a transmis o serie de informaţii având în vedere creşterea semnificativă a numărului celor care călătoresc în străinătate în perioada estivală. Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, Direcţia Generală de Paşapoarte a dezvoltat o aplicaţie online prin care se oferă posibilitatea verificării în timp real a statusului cererii de emitere a paşaportului simplu electronic.
Direcţia Generală de Paşapoarte a transmis o serie de informaţii având în vedere creşterea semnificativă a numărului celor care călătoresc în străinătate în perioada estivală. Astfel, cetăţenii români minori cu vârsta mai mică de 14 ani pot călători în străinătate doar cu pașaportul simplu electronic/pașaportul simplu temporar, transmite Direcţia de Paşapoarte într-un comunicat.Minorii cu vârsta mai mare de 14 ani pot călători cu documentele menţionate mai sus sau în baza cărţii de identitate în statele membre ale Uniunii Europene, precum şi în statele terţe care recunosc cartea de identitate ca document de calatorie. Cetăţenii români minori nu pot călători în străinătate în baza certificatului de naştere, subliniază sursa citată.Părintele căruia i-a expirat cartea de identitate poate folosi paşaportul valabil ca document de identitate, în vederea depunerea cererii de eliberare a paşaportului simplu electronic/paşaportului simplu temporar pentru minor.
Persoanele care îşi schimbă numele de familie prin căsătorie nu mai pot folosi documentul de călătorie, dacă au intervenit modificări privind datele de identificare ale acestora. În acest context, pentru efectuarea unei călătorii în străinătate, persoanele respective trebuie să obţină un document de călătorie pe numele schimbat prin căsătorie.
„Astfel, pentru obţinerea unui paşaport pe numele dobândit prin căsătorie este necesar, pe lângă paşaportul anterior, şi documentul care face dovada achitării contravalorii noului paşaport, să fie prezentată cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie, pe noul nume obţinut după căsătorie, aflate în termen de valabilitate în original. Cartea de identitate provizorie poate fi acceptată doar dacă este însoţită de certificatul de naştere, în original”, informează Direcţia Generală de Paşapoarte.
„În prezent, pentru a veni în sprijinul solicitanţilor de paşapoarte, termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice este de până la 5 zile lucrătoare, pentru cererile depuse în ţară şi pentru care solicitantul a cerut ridicarea din ţară”, se arată în comunicat.
În funcţie de volumul cererilor aflate în curs de soluţionare, la nivel naţional acest termen poate fi mai mic. Spre exemplu, în săptămâna 26 iunie – 2 iulie, termenul mediu înregistrat la nivel naţional pentru eliberarea paşaportului simplu electronic a fost de 1,99 zile.
„Având în vedere termenul foarte scurt de eliberare a paşaportului simplu electronic, încurajăm cetăţenii să opteze pentru acest tip de document de călătorie, cu precizarea că pentru paşaportul simplu temporar termenul de eliberare este de 10 zile lucrătoare, respectiv de până la 3 zile lucrătoare, însă în această situaţie cererea trebuie să fie însoţită de documente care să ateste motivele de sănătate, familiale sau profesionale care determină necesitatea şi urgenţa deplasării în străinătate”, se arată în comunicat.
Direcţia Generală de Paşapoarte a dezvoltat o aplicaţie online prin care se oferă posibilitatea verificării în timp real a statusului cererii de emitere a paşaportului simplu electronic.