După ce licitația pentru lotul Nușfalău- Poarta Sălajului a fost suspendată ca urmare a contestației formulată de Strabag Austria, avem vești bune cu privire la construcția autostrăzii, care va continua.
Curtea de Apel București a respins apelul firmei Strabag din Austria, formulat ca urmare a deciziei Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor din luna iulie . Prin aceastpă decizie, CNSC a admis în parte o plângere a firmei Astaldi privind candidatura Strabag la licitația pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului. Însă , firma Strabag a formulat și înregistrat apel la data de 28 iulie,iar Curtea de Apel București a fixat termenul pe data de 5 august, când a și decis, permițând astfel continuarea licitației, respectiv continuarea autostrăzii. Acest lot de 41 kilometri include tunelul Meseș, de trei kilometri și leagă practic întreg Sălajul la autostradă.
Până în prezent, lucrările la tronsonul Marca-Nușfalău se află în grafic de execuție, progresul fiind vizibil în această porțiune, pe unele segmente fiind turnat deja strat de asfalt.
Efectiv, prin decizia instanței, Strabag ar putea rămâne în afara licitației de 4,4 miliarde lei pe care CNAIR a început-o încă din 2020. Decizia Curții de Apel București s-a luat la primul termen stabilit, situație rar întâlnită în dosarele de achiziții publice, însă care opreste tergiversarea lucrărilor.
Pe portalul Curții de Apel București a fost afișată soluția:
„Respinge plângerea. Solutia pe scurt: Respinge exceptia inadmisibilitătii plângerii ca neîntemeiată. Admite exceptia rămânerii fără obiect a cererii de suspendare a procedurii de atribuire si respinge această cerere ca rămasă fără obiect. Respinge plângerea ca nefondată. Definitivă. Pronuntată azi 05.08.2022 prin punerea solutiei la dispozitia părtilor prin mijlocirea grefei instantei. Document: Hotarâre 05.08.2022”.
Au rămas în cursa pentru construcția autostrăzii șase antreprenori, din Italia, Austria și Turcia, firme cu un portofoliu consistent de lucrări realizate. Aceștia sunt: Rec Uluslararasi Inșaat Yatirim Sanayi din Turcia, Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, și Tefken (Turcia) .
Lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău este o secțiune a Autostrăzii Transilvania. Această secțiune care include , așa cum am spus, și Tunelul din Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România.
După finalizarea licitației,câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.
Nu rămâne decât să apreciem la superlativ celeritatea cu care Curtea de Apel București a luat decizia, fapt care dovedește că a înțeles necesitatea de dezvoltare a infrastructurii din România .