S-a depus singura ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu-Mihăiești, parte din Autostrada Transilvania. Contractul, finanțat prin PNRR, are o valoare de 1,114 miliarde de lei fără TVA și o durată de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor.
Devierea traseului sectorului de autostradă Nădășelu-Mihăiești, parte din Autostrada Transilvania, are o valoare de 1,114 miliarde de lei fără TVA și o durată de 27 de luni, din care 9 luni perioada de proiectare și 18 luni execuția lucrărilor, iar această modificare se face în conformitate cu recomandările din cadrul Expertizei tehnice.
Lucrările presupun devierea traseului între km 10+009 și km 12+000 prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare, fără să afecteze versantul care prezintă alunecări și devierea traseului între km 21+406 și km 24+890, prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km. Acest viaduct va depăși în aval DN 1 F și va traversa cursul Pârâului Topa Mică. Racordarea se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial.
Proiectarea și execuția lucrărilor de deviere a traseului situate între km 10+009 – km 12+000 și km 21+406– km 24+890, aferente Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500) a fost contractată prin SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni, din care 9 proiectare și 18 execuție.
Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) care include cele două viaducte este la 72% execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) la 42% are termen prelungit pentru iulie 2025.
Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, cu o lungime de 3,2 km, riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu. Dacă în 2022 lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, proiectul risca să iasă din calendarul PNRR, însă asocierea de constructori români și turci Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. – Visio Construction Works S.R.L a depus ofertă pentru proiectarea și execuția lucrărilor necesare devierii traseului sectorului de autostradă Nădășelu –Mihăiești, astfel că segmentul de autostradă are toate șansele să fie finalizat într-un termen relativ scurt.