Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a operat majorari de pret pentru construirea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău. Astfel, prețul crește de la 384,14 milioane de lei până la 457,49 milioane de lei.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a suplimentat cu 19,1% valoarea contractului semnat cu turcii de la Nurol pentru construirea lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău. Astfel, prețul crește de la 384,14 milioane de lei până la 457,49 milioane de lei
„Suplimentarea prețului contractului prin introducerea rezervei de implementare aferentă ajustării prețurilor, în cuantum de 23% din valoarea restului rămas de executat în cadrul contractului, reprezentând valoarea de 73,35 milioane de lei fără TVA”, se precizează în anunțul din SEAP. Față de prețul contractului inițial, majorarea este de 19,1%, conform sursei citate. Stadiul fizic de execuție pe acest lot din Autostrada Transilvania a ajuns la 52,50%, potrivit celor mai recente date de pe site-ul CNAIR.
Contractul pentru proiectarea și executia celor 13,55 kilometri ai lotului Nușfalău – Suplacu de Barcău a fost semnat pe 30 septembrie 2020 pentru suma de 384,14 milioane de lei, fără TVA. Ordinul de începere a fost emis pe 1 februarie 2021. Contractul prevede șase luni perioadă de proiectare, 18 luni perioadă de execuție și 120 luni perioadă de garanție.
Tronsonul nu este unul dificil, fără structuri impresionante ,cu un relief ca-n palmă, făcând excepție practic de la regula dealurilor transilvănene, care sunt cunoscute pentru alunecările de teren masive. Aici antreprenorul general nu are decât câteva pasaje și poduri de făcut, un nod rutier și un spațiu de servicii. Pe acest lot turcii de la Nurol au de realizat un nod rutier la Nușfalău, 7 pasaje, 5 poduri și o parcare de scurtă durată. Teoretic, tronsonul ar trebui să fie gata la început de 2023.Și practic, constructorul se află în grafic, lucrările desfășurându-se într-un ritm constant, pe unele porțiuni fiind deja turnat chiar și strat de asfalt.
Singura problemă în discuție va fi cum se va amenaja soluția de descărcare a traficului la capătul dinspre Suplacu de Barcău, descărcare fără de care lotul ar rămâne „muzeu”. Amintim că CNAIR a operat majorari de pret și pe contractele celui mai puternic constructor român de drumuri, Dorinel Umbrărescu. Majorările vin după ce Guvernul a aprobat ajustarea contractelor în funcție de scumpirile din piața construcțiilor.