Autoritățile au dat în folosință primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu – Pitești. Șoferii pot circula pe o porțiune de 13 km. Este prima și ultima bucată deschisă anul acesta – un tronson al drumului de mare viteză de la Sibiu la Boița, gata cu aproximativ cinci luni înainte de termen.
Lucrările la autostrada Sibiu-Pitești au început în aprilie 2020 și aveau termen de execuție 36 de luni, însă constructorul a terminat mai repede. Contractul a fost semnat pentru suma de aproximativ 600 de milioane de lei, fără TVA, iar lotul cuprinde opt poduri, pasaje și viaducte și este important pentru traficul de tranzit.
Fără tăieri de panglică, în jurul prânzului, autoritățile au dat în folosință primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu – Pitești. Șoferii pot circula pe o porțiune de 13 kilometri între Sibiu și Boița, primul tronson al drumului de mare viteză care va lega centrul și vestul României de rețeaua europeană de autostrăzi.
Imaginile publicate de Asociația Pro Infrastructura surprind procesul de construire a Viaductului Tălmăcel timp de 16 luni. Este cea mai impresionantă structură. Porțiunea va scuti șoferii de aglomerația din Tălmaciu, iar localnicii orașului vor scăpa de praf, poluare și de zgomot.
Autostrada Sibiu – Pitești va fi gata, în termeni optimiști, abia peste opt ani, în 2030.
Autostrada care ar urma să traverseze munții are în total 123 de kilometri și este împărțită în cinci secțiuni.
În prezent, se lucrează doar pe lotul 5, între Pitești și Curtea de Argeș. Această porțiune de 30 de kilometri ar urma să fie gata în 2025, iar din primăvara anului viitor ar trebui să înceapă lucrările pentru lotul 4, între Tigveni și Curtea de Argeș. Cele mai grele secțiuni sunt însă 2 și 3. Lotul 2, de la Boița la Cornetu, va trece prin Valea Oltului și presupune realizarea a șapte tuneluri săpate în munți, iar cel mai lung va fi de peste un kilometru și jumătate. Un record pentru o autostradă din România. Lucrările aparțin unor companii turcești asociate. În 2022, autoritățile au mai reușit să dea în folosință o bucată a Drumului Express Craiova – Pitești, tronsonul care ocolește Slatina. Promisiuni mari sunt, însă ca de obicei pentru anii viitori.
Singurele loturi care ar urma să fie gata în toamna anului viitor, dacă se respectă termenele de execuție, sunt pentru A0, autostrada care înconjoară Capitala. Tot în 2023 ar urma să fie gata și lotul Suplacu de Barcău, de pe A3 – Autostrada Transilvania, dar și tronsonul trei al Drumului Expres Craiova – Pitești, de 30 de kilometri. În acest fel, am depăși pragul de o mie de kilometri de autostradă.