Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prelungit până în 29 martie 2024 termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, tronsonul de 41 km, din Autostrada Transilvania (A3).
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prelungit până în 29 martie 2024 termenul pentru evaluarea ofertelor pe lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău. Contractul pentru lotul cu tunelul Meseș are o valoare maximă de 8,8 miliarde lei, cel mai mare proiect lansat în licitație până acum. Este o nouă prelungire, de această dată motivată și prin contestația Makyol, din Turcia, depusă la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor la începutul lunii februarie. Contestația a ajuns în etapa „concluziilor scrise, prin urmare se așteaptă decizia cât de curând.
Pe 23 ianuarie 2024, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a finalizat evaluarea ofertelor tehnice și a stabilit pentru asta termenul de 29 februarie, termen prelungit recent cu încă o lună.
78 de luni, adică șase ani și jumătate, este durata de proiectare și execuție prevăzută pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău; 18 luni perioada de proiectare, 60 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
„Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). Valoarea estimată este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis în 2023 directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău cu tunel de 2,7 kilometri la Meseș a fost lansată în urmă cu un an, pe 10 februarie 2023, iar în august au fost depuse 7 oferte: UMB, asociat cu EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina pentru experiență la tuneluri (Asocierea de pe A1 Lugoj – Deva), WeBuild și cinci constructori din Turcia: Ictaș, Nurol, Mapa, Makyol – Ozaltin și Tekfen (Ozaltin a depus singura ofertă pentru viaductele de la Nădășelu și Topa Mică scoase din contractul cu UMB).