Proiectarea și execuția secțiunilor din autostrada A 3, pe tronsoanele Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău a fost atribuită asocierii de firme turcești Makyol Insaat – Ozaltin Insaat, cu suma de 6,62 miliarde de lei fără TVA. Anunțul a fost făcut de directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Cristian Pistol.
Makyol este al doilea constructor din România. Compania lucrează pe toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, iar în asociere cu Nurol pe lotul 3 Spătaru – Buzău din A7, Autostrada Moldovei. Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol lucrează în asociere cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.
În competiția pentru lotul Meseș mai erau băcăuanii de la UMB și italienii de la WeBuild. Românii de la UMB au pierdut astfel în fața turcilor Makyol. Acesta este al doilea mare contract pierdut de băcăuani în ultimii 4 ani, după Lotul 1 de pe Drumul Expres Craiova – Pitești. La toate celelalte contracte la care a depus oferte, UMB a fost declarat câștigător.
Lotul Meseș de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului și Nușfalău de pe Autostrada Transilvania este cel mai mare contract pentru infrastructura rutieră lansat până acum în achiziție. Acesta este ultimul sector necontractat din Autostrada Transilvania. Contractul pentru secțiunea care include și tunelul Meseș de 2,89 kilometri are o valoare estimată cuprinsă între 7,4 și 8,8 miliarde lei.
Potrivit contractului construcția celor două secțiuni, cu o lungime totală de 41 km, trebuie finalizată în 78 de luni, din care 18 luni proiectare, 60 de luni execuție.
Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, este cel mai lung tunel de autostradă din România. Acest tunel este format din două galerii unidirecționale care împreună totalizează 5,78 km, 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km.