Vânzări, vânzări și iar vânzări… Acest cuvânt se învârte în mintea antreprenorilor 24/7, devenind sinonim cu succesul. Deși vânzările pot reprezenta succesul, pentru mulți nu este foarte clară calea pe care trebuie să o urmeze pentru a ajunge la această destinație. Când vine vorba de e-commerce, multe sunt rotițele care se învârt constant pentru a ajuta la obținerea vânzărilor (și, implicit, a succesului, nu?), iar dacă o singură rotiță din acest mecanism este mai lentă sau chiar se strică, consecințele nu vor fi pe placul nimănui.
O astfel de rotiță, și subiectul acestui articol, este chiar site-ul web al unui magazin online. În ciuda faptului că toți antreprenorii și marketerii știu cât de important este site-ul web pentru a avea vânzări, nu toți sunt dispuși să îl optimizeze pentru a facilita procesul de achiziție. Există o serie de schimbări care pot fi aduse unui magazin online pentru a-l face mai prietenos cu utilizatorii și pentru a contribui la creșterea vânzărilor.
Care sunt schimbările spre care ar trebui să îți îndrepți atenția?
- Optimizează structura site-ului
Structura unui site ar trebui gândită înainte ca acesta să fie creat, pentru a ști cu certitudine câte pagini vor fi în site, cum vor fi așezate, în ce ordine etc. Deși este un pas crucial, multe persoane nu îi acordă suficientă atenție, iar de aici rezultă site-uri web deloc intuitive, unde utilizatorii nu găsesc cu ușurință ceea ce caută – fie că este vorba despre produse sau servicii, fie că este vorba despre informații referitoare la livrare, metode de plată etc. Concurența între magazinele online este puternică, iar acest lucru înseamnă că orice mică greșeală din partea ta poate determina utilizatorii să vadă ce are de oferit competiția.
Structura unui site trebuie să fie intuitivă. Faptul că mai toate magazinele online de succes au meniul organizat (aproape) la fel înseamnă că această structură funcționează și că este o structură cu care este obișnuită mai toată lumea. Nu încerca să reinventezi roata și să amesteci paginile prin site-ul tău – utilizatorii nu vor fi mulțumiți. Dacă te întrebi cum să optimizezi structura unui site web, ei bine, vei fi nevoit să treci prin mai multe etape și să iei în calcul diverse elemente (de la keyword research, la organizarea structurii URL-urilor). O echipă de specialiști, cum este cea de la agenția Limitless.ro, te va putea ajuta să iei deciziile potrivite.
- Optimizează viteza de încărcare
Viteza de încărcare a unui site reprezintă unul dintre pilonii pe care se bazează succesul acestuia. Timpul necesar încărcării paginilor nu este important doar pentru utilizatori, ci și pentru SEO – așadar, optimizând corect, vei bifa două itemuri de pe lista ta de taskuri. Utilizatorii nu au foarte multă răbdare atunci când vizitează diverse site-uri online, acest lucru datorându-se și faptului că au fost obișnuiți cu site-uri care se încarcă repede. Astfel, dacă nu îți dorești să pierzi potențiali clienți, asigură-te că paginile din site-ul tău nu au nevoie de foarte mult timp pentru a se încărca. Acest lucru este valabil atât pentru desktop, cât și pentru mobil – un număr mare de persoane accesează magazinele online direct de pe telefon!
La fel ca în cazul optimizării structurii site-ului, există și aici mai multe etape prin care să treci, dar găsești numeroase informații în mediul digital și tool-uri care îți vor fi de ajutor! Optimizând viteza de încărcare a magazinului tău online vei observa că performanțele obținute vor începe să fie din ce în ce mai bune.
- Simplifică procesul de check-out
După ce o persoană a decis că își dorește să achiziționeze produse de pe site-ul tău, asigură-te că procesul de a finaliza comanda este cât se poate de simplu și intuitiv. Oferă toate informațiile de care persoanele au nevoie, pune la dispoziția lor mai multe metode de plată, încurajează-le să își facă un cont pentru a-și salva informațiile personale (nume, adresă, număr de telefon) și a ușura procesul viitor de check-out etc. De asemenea, plasează la vedere elementele care le arată utilizatorilor faptul că tranzacția pe care urmează să o facă este sigură, datele criptate etc.
Dacă magazinul tău online este live de ceva timp, cu siguranță poți analiza datele despre comportamentul utilizatorilor pe site și poți observa unde se blochează aceștia în procesul de check-out. Este important să folosești aceste informații pentru a vedea cu exactitate unde sunt problemele și ce poți face pentru a le remedia.
- Oferă asistență și suport
Rămânem puțin în zona de probleme și cum le poți remedia. Cea mai bună strategie este să oferi asistență și suport 24/7 cu ajutorul unui chat bot, dar și zone de FAQ scrise pe înțelesul tuturor – scurte și la obiect. Pe lângă acestea, poți oferi asistență și suport pe mail și la telefon, într-un interval orar pe care să îl postezi și pe site, cât mai la vedere. Chiar dacă nu multe persoane vor apela la ajutorul tău, se vor simți mai liniștite știind că au această posibilitate și, în cazul unor probleme sau nelămuriri, ar putea discuta cu tine.
- Scrie descrieri relevante pentru categorii, subcategorii și produse
Descrierile pentru paginile de categorii și subcategorii pot fi mai relevante pentru Google decât pentru clienți. Totuși, dacă sunt redactate având în vedere utilizatorii, pot oferi informații folositoare pentru ei. Spre exemplu, ce fel de produse le pui la dispoziție, de la ce branduri etc. Lucrurile stau diferit când vine vorba despre descrierile pentru produse. Acestea ar trebui să ofere cele mai importante informații, să fie obiective și adevărate. Nu este neapărat o zonă pentru scriere creativă, deși, pe lângă informațiile obiective, poți plasa și una-două fraze ceva mai creative, axate pe vânzare.
În funcție de specificul magazinului tău online, descrierile pentru produs vor conține diverse informații. De la materialul, mărimea și croiul articolelor vestimentare, la putere, greutate și tipul de alimentare pentru mașinile de găurit, asigură-te că descrierile pentru produse sunt cât mai detaliate. Aceste informații vor ajuta utilizatorii să aleagă produsele potrivite, pot scădea retururile cauzate de faptul că un produs nu este cum s-ar fi așteptat un client și vor crește gradul de încredere în magazinul tău online. Deși poate dura mult timp să scrii aceste descrieri pentru toate produsele din site, rezultatele vor fi pe măsura eforturilor!
Impactul îmbunătățirii site-ului web asupra creșterii vânzărilor poate fi semnificativ dacă vei aplica schimbările propuse mai sus. Având o atenție sporită la detalii și înțelegând felul în care utilizatorii îți folosesc site-ul, vei reuși să le oferi o experiență intuitivă, fluidă, conținut de calitate și un proces de check-out simplu – toate acestea vor contribui la creșterea vânzărilor și la o satisfacție mai mare a clienților. Nu uita de suportul pentru utilizatori și oferirea unui USP care să te ajute să te diferențiezi cu adevărat de competitori!
Sursa foto: Freepik.com