Prin proiectul de hotarîre cu nr. 23, aflat în atenția consilierilor locali ai municipiului Zalău pentru ședința ordinară din 27 septembrie 2022,directorul de patrimoniu al municipalității a făcut să dispară , ca prin magie, practic ” din pix” , din structura organizatorică a clubului Comitetul Director. Acesta a fost aprobat în 2021, prin hotărârea 216, care a modificat prevederile legale privind înființarea, organizarea și structura de conducere a Sport Club Municipal Zalău.
Prin Hotărârea 216 din 29 iulie 2021, consilierii municipali au hotărât ca , în structura de conducere a Sport Club Municipal Zalău, să apară un nou organism: Comitetul Director.
Atribuțiile acestuia, ar fi trebuit să vină în sprijinul consilierilor municipali, însă se pare că, din păcate, acest nou organism mai mult încurcă decât ajută, sărind peste Consiliul Local și atribuindu-și competențe pe care nu le are.
Modificările aduse privind aprobarea înfiinţării clubului sportiv „Sport Club Municipal Zalău”organizat ca instutuţie publică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Zalău, la capitolul III, structura organizatorică, constau în faptul că, pe lângă Consiliul Local al Municipiului Zalău și Primarul Municipiului Zalău a mai fost introdus ca și organ de conducere Comitetul Director, cu următoarele atribuţii:
a) Aprobă strategia clubului, defalcată pe ramuri sportive, spre a fi supusă Consiliului Local al Municipiului Zalău;
b) Avizează proiectul bugetului propriu, situaţiile financiare trimestriale şi anuale
precum şi contul de încheiere a exerciţiului bugetar;
c) Aprobă bilanţul contabil;
d) Aprobă şi propune Primarului structura organizatorică şi numărul de personal, spre a fi supusă aprobării Consiliului Local al Municipiului Zalău;
e) Aprobă transferurile şi împrumuturile de jucători, precum şi suma la care urmează să se facă transferurile și împrumuturile
f) Aprobă strategia şi obiectivele generale ale clubului;
g) Analizează activitatea clubului şi propune măsuri de programare de îmbunătăţire a activităţii;
h) Aprobă programele de activitate;
i) Avizează Regulamentul de Ordine Interioară;(…)
l) Aprobă obiectivele de performanţă ale secţiilor clubului, în funcţie de bugetul de venituri și cheltuieli (…)
t) Aprobă şi controlează activitatea desfăşurată în cadrul secţiilor pe ramuri sportive din structura clubului, precum şi a antrenorilor(…)
z) Aprobă, pentru fiecare sportiv, contractele de activitate sportivă iar cu ceilalţi participanţi la activitatea sportivă, contractele individuale de muncă (…)
a3) Aprobă, negociază şi încheie acorduri, înţelegeri , protocoale , convenţii şi contracte precum şi alte documente în domeniul sportului , cu persoane fizice şi juridice interesate;(…)
a7) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege, prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Zalău şiDispoziţii ale Primarului Municipiului Zalău; ”
Însă, în ceea ce privește atribuțiile acestui Comitet Director, sunt ( cel puțin în teorie) în permanență sub controlul Consiliului Local al municipiului Zalău.
Modificarea din capitolul IV, art. 13 alin 4, ne arată foarte clar că, în ceea ce privește cooperarea cu alte persoane fizice sau juridice, este necesar ACORDUL PREALABIL al CL Zalău.
(4) Sport Club Municipal Zalău hotărăşte, în condiţiile legii, cu acordul prealabil al Consiliului Local al Municipiului Zalău, cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, cu organizaţii neguvernamentale şi cu alţi parteneri sociali, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni sau proiecte de interes public local.
Însă, surpriză! În proiectul de hotărâre nr. 23, prin care se modifică , practic, atribuțiile personalului angajat, cu completarea personalului de la Hostel Stadion (trecut peste noapte în coordonarea SCM Zalău), Comitetul Director a dispărut!
Nici atribuții nu are, nici responsabilități, asta, după ce se pare că este singurul organism care are știință despre ce și cum se transmit documente către FR Volei.
Așa că, ”magicianul” Pura Alexandru, sub semnătura căruia s-a născut noul regulament privind organizarea şi funcţionarea “Sport Club Municipal Zalău”, a scos din noul regulament supus aprobării tocmai Comitetul Director. Magie, nu glumă! O fi fost făcută pentru a nu se sesiza consilierii municipali despre faptul că membri Comitetului Director aveau responsabilitatea verificării cheltuielilor astfel încât să se încadreze în prevederile bugetare? Sau a dispărut acest Comitet pentru a nu se sesiza cineva în legătură cu abuzul comis de aceștia ( care din informațiile noastre au transmis un pseudo-document către FR Volei)?
De-o fi una, de-o fi alta, iată că magia a ieșit! Comitetul Director a dispărut din noul regulament al SCM Zalău.
Apropo, ce treabă are directorul de patrimoniu al municipalității cu regulamentul de organizare și funcționare al Sport Club Municipal Zalău? Că doar, la câte organisme de conducere au la club, de ce trebuie să se amestece dl. Pura într-un sector în care nu are nicio treabă? O fi vorba tot despre un abuz în serviciu, sau pur și simplu nu se poate desprinde , din dragoste profundă, de activitatea SCM Zalău?