În contextul stării de urgență și în scopul prevenirii îmbolnăvirilor cu COVID 19, au fost modificate normele metodologice pentru emiterea certificatelor de concediu medical. Astfel, pe durata stării de urgență certificatul de concediu medical poate fi acordat retroactiv de către medici, au anunțat reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă Sălaj.
În mod obișnuit angajatul are obligația să anunțe angajatorul în termen de 24 de ore despre faptul că medicul i-a indicat repausul la domiciliu și să depună la angajator originalul formularului pana la data de 5 a lunii următoare acordării certificatului.
În urma modificărilor legislative actuale, angajatul poate întârzia prezentarea la consultul medical, iar medicul poate decide acordarea retroactivă a certificatului de concediu medical.
Inspectorii de muncă mai precizează că pentru cei care s-au aflat în carantină instituționalizată ori în izolare la domiciliu, Direcția de Sănătate Publică Sălaj trebuie să elibereze un aviz epidemiologic de ieşire din carantină, care se poate transmite şi prin mijloace electronice de transmitere la distanță. Persoanele izolate la domiciliu care au nevoie de concediu medical vor completa o declarație pe proprie răspundere.
Medicul de familie va acorda certificatul medical numai după ce primește de la angajat documentul eliberat de direcţia de sănătate publică care a dispus măsura de carantină/izolare și adeverința eliberată de angajator.
Astfel, salariatul va anunța angajatorul, în cel mai scurt timp posibil, despre situația în care se găsește, respectiv carantină, izolare, episod de boală. La rândul său, angajatorul va evidenția în pontaj concediu medical chiar și în lipsa certificatului.