Consiliul Concurenței a decis anularea a 12 trenuri ale CFR Călători pe una dintre cele mai profitabile rute și trecerea acestora la o firmă privată, împingând compania de stat spre faliment.
Decizia absurda de a anula 12 trenuri vine din faptul că România este singura țară din lume în care operatorii feroviari privați de călători primesc suvbenții de la stat, ceea ce anulează din start ideea de piață liberă și concurențială în acest domeniu.
Dacă la creșterea prețurilor combustibililor Consiliul Concurenței a constatat că nu este nimic în neregulă, iată că în ceea ce privește o plângere venită de la un operator feroviar privat instituția a luat imediat atitudine.
Astfel, CFR Călători a fost obligată să cedeze în favoarea privatului 12 trenuri de pe una dintre cele mai profitabie rute – București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henri Coandă, notează clubferoviar.ro.
Viteza cu care s-a conformat Consiliul Concurenței este cel puțin suspectă, mai ales că, în cazul organizării unice a transportului feroviar din România nu poate fi vorba de concurență, atâta timp cât și operatorul de stat, și privații primesc, în egală măsură, subvenții de la bugetul de stat.
Compensația CFR Călători de anul acesta este mai mică decât cea de anul trecut, în condițiile în care toate prețurile au explodat. Compensația insuficientă din ultimii ani a sabotat dezvoltarea CFR Călători, care nu a mai avut bani de reparații și de achiziții. Și asta pentru că statul român a decis să dea compensații și privaților, lucru care nu se întâmplă nicăieri în lume.