A fost publicată licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.
Sălăjenii așteaptă cu mare nerăbdare posibilitatea de a circula pe Autostrada Transilvania, iar acest lucru pare din ce în ce mai viabil. A fost publicată licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.
Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii.
Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte, conform informațiilor făcute public de Cristian Pistol, șeful CNAIR.
În calculul punctajului final, componenta financiară are cea mai mare pondere, 55%, pentru metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor se acordă 15 puncte, urmează alte 9 procente pentru o garanție suplimentară față de cea minimă de 5 ani, cu 7% este punctată experiența inginerului proiectant de tuneluri, 6% experiența managerului de proiect, iar câte 4 puncte pentru experiența inginerului proiectant de poduri respectiv experiența inginerului proiectant de drumuri.
Licitația cu precalificare de pe lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș a fost anulată luna trecută.Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în noiembrie 2020 ,în mandatul de ministru al transporturilor pe care l-a avut Nicolae Lucian Bode. Licitația s-a desfășurat pe o procedură etapizată, cu precalificare, iar valoarea estimată prin indicatorii tehnico-economici a fost de maximum 4,4 miliarde lei, dar la costurile din urmă cu trei-patru ani, costuri care nu pot fi majorate prin Hotărâre de Guvern, iar ca urmare a exploziei prețurilor materialelor de construcții aceste costuri nu mai pot fi luate în calcul.
Ofertele noii licitații organizate se deschid în 6 aprilie, iar departajarea lor se face în funcție de preț și experiența echipei de proiect.