Constructorul român Erbașu a câștigat a patra licitație a CNAIR pentru finalizarea lucrărilor începute de Bechtel (SUA) pe lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe traseul Autostrăzii Transilvania.
Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat. Contractul pentru secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km), care prevede construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte, a fost adjudecat de constructorul român Erbașu.
„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km)”, a menționat Sorin Grindeanu.
Contractul este finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile. El prevede inclusiv construirea a opt poduri, opt pasaje și trei viaducte, precizează ministrul Transporturilor.
„Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, a declarant Grindeanu.
Grindeanu a adăugat că în luna septembrie se va da în circulaţie un lot din Autostrada Transilvania, iar cu acel lot se va atinge borna de 1.000 de kilometri de drum expres şi autostradă în România.
„În septembrie se va da în circulaţie un lot de pe Autostrada Transilvania, de la Nuşfalău la Suplacu de Barcău. Cu acei kilometri o să ajungem şi noi la acea mie de kilometri de drum expres şi autostradă. Puţin faţă de cât ar trebui să avem, dar se atinge acea bornă”, a comentat ministrul.
Potrivit directorului CNAIR, Cristian Pistol, antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea acestei secțiuni de autostrada.
„Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău-Chiribiș (Autostrada Transilvania )! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis Cristian Pistol.
Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.