La Zalău s-a semnat cel mai mare contract din istoria Companiei Nționale de Administrare Infrastructurii Rutiere .Este vorba despre lotul de autostradă dintre Poarta Sălajului și Nușfalău, porțiune care include și Tunelul Meseș.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat , la Zalău, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nuşfalău , pe două secțiuni: Secțiunea Poarta Sălajului-Zalău și secțiunea Zalău-Nuşfalău. Tronsonul din Autostrada Transilvanie include și tunelul Meseș.
Acesta a fost ultimul tronson al acestei autostrăzi, extrem de importantă pentru economia României, pentru care a fost semnat contractul de execuție.
Contractul semnat, cu o valoare de 6,62 miliarde lei fără TVA, acesta este cel mai valoros contract de infrastructură rutieră semnat până acum în România și va fi derulat de o asociere de constructori turci.
Pe tronsonul de autostradă, cuprins între Poarta Sălajului și Nușfalău, cu o lungime totală de 41 km va fi construit și Tunelului Meseș , cu o lungime de 2,89 km, reprezentând cel mai lung tunel rutier construit până acum în România.
Prezent la eveniment, Președintele comisiei de transport din Camera Deputaților, Lucian Nicolae Bode, a transmis un mesaj.
Contractul, care este finanțat prin Programul Transport 2021-2027, prevede finalizarea noului tronson de autostradă în termen de 78 de luni. Dintre acestea 18 luni sunt alocate pentru perioada de proiectare și 60 de luni perioada de execuție. Pe acest tronson de autostrada vor fi construite 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de 13 km. Construcția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului-Nușfalău va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României.