Rezultate îngrijorătoare la Definitivatul din acest an, unde mai puțin de jumătate dintre dascălii sălăjeni care s-au prezentat la examen au reușit să ia note peste 8 la proba scrisă. Niciun candidat nu a reușit să obțină nota maximă.
La proba scrisă a Definitivatului din acest an au participat 89 de dascăli din judeţul Sălaj, dintre care doar 42 au reușit să promoveze.
Potrivit unei raportări a Inspectoratului Școlar Județean Sălaj, pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuia să obțină cel puțin media 8, calculată ca medie ponderată a notelor obținute la toate probele de examen, inclusiv proba scrisă. Nota la proba scrisă a avut o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de minim 8 pentru promovarea examenului.
Procentul de promovare înregistrat în județ a fost de doar 49,41%, într-un declin uriaș față de anul trecut, când mai mult de 73% dintre candidați și-au luat Definitivatul. Nu s-au înregistrat note de 10. Cel mai bun rezultat a fost obținut de către o profesoară de cultură civică, de la Școala Gimnazială „Lucian Blaga” Jibou, a cărei medie a fost 9,65.
Toţi cei promovaţi dobândesc, astfel, dreptul de practică în învăţământul preuniversitar. Prin dobândirea definitivării în învăţământ, profesorul depăşeşte stadiul de debutant şi poate intra pe o rută de profesionalizare ascendentă, având dreptul de a deveni titular în sistemul de învăţământ preuniversitar şi de a participa ulterior la susţinerea examenelor pentru obţinerea gradelor didactice.
Afișarea primelor rezultate s-a realizat atât la Centrul de examen Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr” Zalău, cât și online, pe site-ul definitivat.edu.ro. Contestațiile se depun conform calendarului aprobat, la Centrul de Examen Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr” Zalău sau pot fi transmise on-line sau pe fax, până în 30 iulie, la ora 12:00. Rezultatele finale se afișează la Centrul de examen și pe site-ul anterior menționate, în 4 august. Candidații care nu au promovat examenul se pot prezenta la o nouă sesiune după reluarea stagiului de practică de un an școlar.