Nicolae Ciucă a anunțat vineri că Guvernul României îşi va intensifica sprijinul acordat fermierilor şi producătorilor locali pentru a crea plus-valoare pe lanţ şi a echilibra balanţa comercială a ţării.
Prim-ministrul României, Nicolae Ciucă, s-a întâlnit vineri la Palatul Victoria, cu reprezentanţii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România pentru a discuta despre nevoia de a promova mai mult produsele româneşti în lanţurile comerciale şi identificarea unor soluţii de creştere a competitivităţi producătorilor români şi dezvoltării durabile, în condiţii de siguranță alimentară
La finalul întâlnirii lor, a fost stabilită o întâlnire în sistem tripartit , între Guvernul României, retailer și producători/procesatori, pentru a articula o abordare strategică a valorificării produselor agricole şi industriei alimentare în interesul consumatorului român.
”La finalul întâlnirii, atât reprezentanții guvernului, cât și reprezentanții marilor rețele comerciale au căzut de acord că este nevoie de o nouă întâlnire, de această dată, alături de guvern și de retaileri, urmând a fi prezenți și reprezentanți ai producătorilor și procesatorilor agricoli din România pentru a articula împreună o abordare strategică a modului în care produsele agricole și industria alimentară pot fi valorificate mai bine, în interesul consumatorului român. (…) În cel mai scurt timp, această reuniune, care să includă practic reprezentanții întregului lanț, de la producător până la consumator, urmează să aibă loc și să fie luate și măsuri în acest sens. Între timp, după cum știți, Guvernul României deja a alocat fonduri importante atât pentru a veni în sprijinul procesatorilor, dar și pentru fermierii, pentru producătorii români care sunt încurajați să își proceseze mărfurile în România”, a anunțat Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului.
„Avem nevoie de mai multe depozite frigorifice şi de conservare pentru producătorii români, care astfel vor putea asigura continuitate extra-sezonieră în aprovizionarea lanţurilor marilor retaileri cu legume-fructe, mezeluri şi produse lactate.Guvernul îşi va intensifica sprijinul acordat fermierilor şi producătorilor locali pentru a creşte gradul de procesare, prelucrare şi rafinare a produselor agricole în România dar şi pentru a crea plus-valoare pe lanţ şi a echilibra balanţa comercială a ţării”, a declarat Nicolae Ciucă.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a fost creată în anul 2003, la inițiativa unui grup de manageri de firme de comerț românești și internaționale și este o asociație profesională care reprezintă interesele industriei de retail din România. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România susține faptul că dincolo de spiritul competitiv care caracterizează sectorul comerțului românesc, este necesar un spațiu transparent și deschis de dialog care să permită identificarea, dezbaterea și soluționarea problemelor de interes comun. De asemenea, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România promovează interesele membrilor, iar scopul său este acela de a promova inițiative care să stimuleze concurența loială între toți comercianții din România.