Varianta ocolitoare a municipiului Zalău, etapa 2, se află în impas. Dacă până la această dată ar fi trebuit să fie finalizată, din păcate, stadiul lucrărilor executate trece cu puțin peste 50%.
Contractul de finanţare pentru proiectul ‘”Varianta ocolitoare a municipiului Zalău”, etapa 2, între DN1F, km 79+625-DJ 191C’ a fost semnat în 27 octombrie 2020 prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020, constructorul fiind asocierea Synohidro Corporation Limited din China şi Good Prod SRL, din România. CNAIR a semnat contractul având ca obiect „Proiectare şi execuţie Varianta de ocolire a municipiului Zalău între DN 1F, km 79+625 – DJ 191C” Valoarea contratului este de 185.538.106,56 Lei fără TVA, iar traseul are o lungime de 5,535 km. Durata contractului a fost initial de 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar perioada de garanţie a lucrărilor este de 84 de luni. Din păcate, întârzierile la acest sector de drum sunt foarte mari, iar în prezent stadiul lucrărilor depășește cu foarte puțin 50%.
Prezent la Zalău, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a precizat că una din problemele proiectului este faptul că antreprenorul chinez este asociat cu o companie românească, ce nu doreşte să îşi dea acordul pentru solicitarea de actualizare a preţurilor, conform Ordonanţei 64 din mai 2022.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu mai menționează că aceasta este ultima atenționare pe care o va face celor doi parteneri. De asemenea, ministrul a transmis că rezilierea contractului pentru Varianta Ocolitoare Zalău este o măsură extremă la care nu vrea să fie nevoie să se ajungă.