Constructorul italian WeBuild a depus recent o nouă contestație la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor în legătură cu Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai costisitor lot de autostradă din România.
Este cea de-a doua contestație depusă de constructorul italian WeBuild la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor, prima fiind încă în analiză. Atribuirea contractului turcilor de la Makyol este contestată și de Mapa, o altă companie din Turcia care a vrut să construiască cel mai scump lot de autostradă din România în valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA.
În prima contestație formulată, italienii au reclamat faptul că nu au primit accesul la întreg dosarul de achiziție publică și au solicitat anularea comunicării câștigătorului.
Valoarea maximă a contractului pentru acest lot este estimată la 8,8 miliarde de lei. Lotul Meseș, cu o lungime de 41 de kilometri între Poarta Sălajului și Nușfalău, reprezintă cel mai mare contract de infrastructură rutieră atribuit vreodată în România. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de aproximativ 13 km, dar și tunelul prin muntele Meseș.
Evaluarea pe acest segment de autostradă a durat mai bine de un an și au fost înregistrate șapte amânări succesive.
Deocamdată, contractul pentru realizarea secțiunii cu tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania nu poate fi semnat cu turcii de la Makyol până la soluționarea contestațiilor.
Din păcate, astfel va fi amânată, încă o data, construcția acestui important segment de autostrada, menit să lege vestul României de capitală, și chiar de litoral.