Centura municipiului zalău, etapa a doua, este probabil cea mai așteptată investiție de către zălăuani și sălăjeni.
După ce prima etapă a centurii a fost construită cu fonduri de la Uniunea Europenă, iar pentru etapa a-II-a o serie de parlamentari și alți oameni politici și-au arogat meritele, fără a fi însă demarate lucrările sau finalizată vreo licitație, iată că, totuși, lucrările pot fi demarate.
”Am promis, ne ținem de cuvânt: A fost declarat câștigătorul pentru proiectarea și execuția celor 5,5 kilometri necesari finalizării Variantei de Ocolire a Municipiului Zalău! De la începutul mandatului meu în fruntea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, am avut ca obiectiv prioritar susținerea investițiilor publice, conștient fiind de faptul că doar o astfel de abordare poate duce la dezvoltarea unei comunități. La aproape nouă luni de la preluarea mandatului de ministru, astăzi, sunt bucuros să fac cunoscut că, în urma unei mobilizări extraordinare la nivelul Ministerului nostru, am reușit să deblocăm unul dintre cele mai importante obiective pentru Zalău și, implicit, pentru Sălaj: Variantă de Ocolire a municipiului Zalău – etapa a II-a”, a declarat pe rețelele de socializare ministrul transporturilor, Lucian Bode.
Potrivit acestuia, în cursul zilei de 23 iulie, a fost declarat câștigătorul procedurii de atribuire a contractului având ca obiect „Proiectare și execuție „Varianta de ocolire a municipiului Zalău între DN 1F km 79+625 – DJ 191C” către ofertantul declarat câștigător în cadrul procedurii de atribuire.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea SYNOHIDRO CORPORATION LIMITED (China) – GOOD PROD S.R.L. (România), cu preţul de 185.538.106,56 de lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 60 de puncte pentru componenta financiară și 40 de puncte pentru componenta tehnică.
Durata contractului va fi de 114 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, iar perioadă de garanție a lucrărilor de 84 de luni Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru constructia Variantei de ocolire a Municipiului Zalău între DN 1F, km 79+625 şi DJ 191C, în lungime de 5,535 km, care include proiectarea şi execuţia a 5 viaducte şi 2 poduri, precum şi a intersecţiilor giratorii cu DN1F şi cu DJ 191C.
În perioada imediat urmatoare Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutier va demara procedura de semnare a contractului de achiziție publică.
În consecință, în cursul zilelor următoare, consorțiul amintit are obligația să pună la dispoziția CNAIR toate documentele prevăzute de lege, necesare semnării contractului.
“Așa cum am mai spus și cu ocazia altor evenimente similare, Guvernul liberal demonstrează zilnic că susține investițiile în infrastructură, fiind ancorat în speranțele românilor” a continuat declarația ministrului Lucian Bode.
Această investiție este extrem de importantă pentru municipiul Zalău și județul Sălaj, iar demararea ei reprezintă o mare realizare pentru ministrul sălăjean al transporturilor, Lucian Bode,care și în cadrul mandatelor sale de parlamentar a avut numeroase demersuri pentru realizarea acestui obiectiv: variant ocolitoare a municipiului Zalău.