Curtea de Apel București a respins vineri contestația Strabag la licitația pentru lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania . Pentru acest lot, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat câștigătoare oferta bihorenilor de la Precon.
Precon Transilvania S.R.L. – Citadina 98 S.A. a fost desemnată câştigătoare pentru realizarea secţiunii de autostradă Chiribiş – Biharia, parte din Autostrada Transilvania.Firma Strabag a contestat licitația, însă contestația a fost respinsă de Curtea de Apel București. Astfel, lucrările pentru lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania pot începe.
„Respinge plângerea, ca nefondată. Obligă petenta la plata sumei de 36,76 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată (taxe poștale) către intimata Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Definitivă”, se arată în soluția pe scurt pronunțată pe 10 noiembrie de instanță.
Câştigătorul licitaţiei pentru construcţia subsecţiunii Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania este o asociere de constructori români, care în 24 de luni va trebui să construiască cei 28,55 de kilometri, anunța pe 8 iunie 2023 ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu.
„A fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru construcţia subsecţiunii Chiribiş – Biharia a Autostrăzii Transilvania! După semnarea contractului, asocierea de constructori români va avea la dispoziţie 785,21 milioane de lei (fără TVA) şi 24 de luni (6 luni proiectare şi 18 luni execuţie lucrări) pentru construcţia celor 28,55 km ai acestui proiect”, a transmis atunci Grindeanu.
La rândul său, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunţat în iunie că asocierea de constructori şi proiectanţi români Precon Transilvania S.R.L. – Citadina 98 S.A. a fost desemnată câştigătoare pentru realizarea secţiunii de autostradă Chiribiş – Biharia, parte din Autostrada Transilvania.
Ulterior, procedura fusese contestată, însă și Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor respinsese în august contestația, astfel că firma contestatoare a mers mai departe la Curtea de Apel București .
Rămâne de văzut când va fi semnat și contractul pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care a fost desemnată câștigătoare oferta Construcții Erbașu, iar Consiliul național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins contestațiile.
Consiliul național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins luni, 6 noiembrie contestațiile Precon și Nurol pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, ceea ce permite, conform legii, semnarea contractului cu Erbașu.
După decizia Consiliului național pentru Soluționarea Contestațiilor , Compania de Drumuri ar trebui să solicite actele Erbașu, indiferent dacă unul dintre constructori sau ambii merg mai departe la Curtea de Apel București. Decizia Consiliului național pentru Soluționarea Contestațiilor (respingere pe fond) a venit după o analiză de aproape 2 luni, contestațiile fiind depuse pe 15 septembrie.
Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de kilometri.