Tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor , cu o lungime de 30 km, de pe traseul Autostrăzii Transilvania poate fi deschis la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul din contract dacă CNAIR aprobă propunerile constructorului UMB : un viaduct printr-un cimitir de lângă Nădășelu și un tunel cut&cover (săpătură deschisă) la Topa Mică.
Potrivit asociației Pro Infrastructură, tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor cu o lungime de 30 km de pe traseul Autostrăzii Transilvania poate fi deschis la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul din contract dacă CNAIR aprobă propunerile constructorului UMB : un viaduct printr-un cimitir de lângă Nădășelu și un tunel cut&cover (săpătură deschisă) la Topa Mică. . Cele două loturi, Nădășelu-Mihăești și Mihăești-Zimbor, finanțate prin PNRR se apropie de 40 % stadiu fizic de execuție, mobilizarea pe șantierul din județul Cluj fiind exemplară, cu 1000 de drumari și 400 de utilaje pe șantier. Pentru următorul lot UMB, Zimbor-Poarta Sălajului cu o lungime de 12 km, lucrările au început efectiv în această vară.
Șantierul este afectat însă și de alunecările de teren din localitatea Topa Mică. Acolo s-ar putea rezolva problema dealului care o ia la vale prin realizarea unui tunel de tip cut and cover, adică tuburile prin care vor trece maşinile să fie introduse în subteran prin săpături de la suprafaţă care, mai apoi, vor fi acoperite.
De aproximativ 9 luni CNAIR întârzie să aprobe două modificări de soluții tehnice necesare inaugurării lotului în 2023. Pentru că dealurile transilvănene nu stau locului, experții proiectanți ai constructorului (UMB) au solicitat două modificări substanțiale de soluție tehnică: viaduct prin cimitir în apropiere de Nădășelu și tunel cut&cover în zona Topa Mică. De 9 luni CNAIR se tot gândește. Și tergiversează. Dacă o să tot amâne aprobarea, deschiderea celor 30,06 kilometri în 2023 nu mai poate avea loc și ne vedem în 2024. Și este mare păcat deoarece antreprenorul avansează foarte bine și este motivat să închidă șantierul cât mai repede fiindcă are multe lucrări deja contractate. Așadar, vrând-nevrând, cei de la UMB vor fi foarte motivați să finalizeze Nădășelu-Zimbor în 2023 pentru a-și elibera din forțe. Asta dacă și CNAIR își face datoria și nu mai împiedică derularea lucrărilor.
Următorul lot al Autostrăzii Transilvania, Poarta Sălajului-Nușfalău, cu o lungime de 42 km. care include și Tunelul Meseș este în faza de reevaluare a ofertelor după decizia Curții de Apel București care a admis contestația Astaldi la participarea Strabag. Este o licitație restrânsă, iar CNAIR va anunța noua listă cu cei cinci sau șase constructori rămași în cursă. La doi ani de la lansarea licitației, semnarea contractului pentru proiectare și execuție încă este, din păcate, încă mult prea departe.