• LIVE Sălăjeanul INFO
  • Contact
  • Publicitate
vineri, 13 iunie 2025
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Sălăjeanul
  • Politică
  • Administrație
  • Cultură
  • Economie
  • Educație
  • Eveniment
  • Social
  • Sănătate
  • Sport
  • Video
Sălăjeanul
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasă Administrație

Modificări la Autostrada Transilvania

Redacţia de Redacţia
20/09/2022
în Administrație, Video
2 min
0
0
SHARE
38
VIZUALIZARI
Share FacebookShare Whatsapp

Tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor , cu o lungime de 30 km,  de pe traseul Autostrăzii Transilvania poate fi deschis la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul din contract dacă CNAIR aprobă propunerile constructorului UMB : un viaduct printr-un cimitir de lângă Nădășelu și un tunel cut&cover (săpătură deschisă) la Topa Mică.

Potrivit asociației Pro Infrastructură, tronsonul dintre Nădășelu și Zimbor cu o lungime de 30 km de pe traseul Autostrăzii Transilvania poate fi deschis la sfârșitul anului viitor, înainte de termenul din contract dacă CNAIR aprobă propunerile constructorului UMB : un viaduct printr-un cimitir de lângă Nădășelu și un tunel cut&cover (săpătură deschisă) la Topa Mică. . Cele două loturi, Nădășelu-Mihăești și Mihăești-Zimbor, finanțate prin PNRR se apropie de 40 % stadiu fizic de execuție, mobilizarea pe șantierul din județul Cluj fiind exemplară, cu 1000 de drumari și 400 de utilaje pe șantier. Pentru următorul lot UMB, Zimbor-Poarta Sălajului  cu o lungime de 12 km, lucrările au început efectiv în această vară.

Șantierul este afectat  însă și de alunecările de teren din localitatea Topa Mică. Acolo s-ar putea rezolva problema dealului care o ia la vale prin realizarea unui tunel de tip cut and cover, adică tuburile prin care vor trece maşinile să fie introduse în subteran prin săpături de la suprafaţă care, mai apoi, vor fi acoperite.

De aproximativ  9 luni  CNAIR  întârzie  să aprobe două modificări de soluții tehnice necesare inaugurării lotului în 2023. Pentru că dealurile transilvănene nu stau locului, experții proiectanți ai constructorului (UMB) au solicitat două modificări substanțiale de soluție tehnică: viaduct prin cimitir  în apropiere de Nădășelu și tunel cut&cover în zona Topa Mică. De 9 luni CNAIR se tot gândește. Și tergiversează. Dacă o să tot amâne aprobarea, deschiderea celor 30,06 kilometri în 2023 nu mai poate avea loc și ne vedem în 2024. Și este mare păcat deoarece antreprenorul avansează foarte bine și este motivat să închidă șantierul cât mai repede fiindcă are multe lucrări deja contractate. Așadar, vrând-nevrând, cei de la UMB vor fi foarte motivați să finalizeze Nădășelu-Zimbor în 2023 pentru a-și elibera din forțe. Asta dacă și CNAIR își face datoria și nu mai împiedică derularea lucrărilor.

Următorul lot al Autostrăzii Transilvania, Poarta Sălajului-Nușfalău, cu o lungime de  42 km. care include și Tunelul Meseș este în faza de reevaluare a ofertelor după decizia Curții de Apel București care a admis contestația Astaldi la participarea Strabag. Este o licitație restrânsă, iar CNAIR va anunța noua listă cu cei cinci sau șase constructori rămași în cursă. La doi ani de la lansarea licitației, semnarea contractului pentru proiectare și execuție încă este, din păcate, încă mult prea departe.

 

Etichete: CNAIRPro InfrastructuraTopa MicăUMB
Știrea anterioară

Continuă programul voucherelor de 50 de euro

Ştirea următoare

PNL cere eliminarea supraimpozitării contractelor part-time

Ştiri asemănătoare

Programul Rabla nu va fi eliminat de la finanţare
Economie

Programul Rabla nu va fi eliminat de la finanţare

de Sălăjeanul
13/06/2025
0

Programul Rabla nu va fi eliminat de la finanţare. Ministrul Mediului a precizat că a prezentat partidelor faptul că programul...

Citește mai mult
Profesorii vor încasa primă didactică

Modificări pentru funcționarea instituțiilor de învățământ

13/06/2025
Se deschide un nou tronson de autostradă

Se deschide un nou tronson de autostradă

12/06/2025
PNL respinge ideea rotativei

PNL respinge ideea rotativei

12/06/2025
Motivarea CCR pentru declarațiile de avere

Motivarea CCR pentru declarațiile de avere

12/06/2025
Ştirea următoare

PNL cere eliminarea supraimpozitării contractelor part-time

Mobilizarea de forțe pentru salvarea unei persoane rătăcite în pădure

Faci un comentariu sau dai un răspuns? Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Politica de Confidențialitate.

CELE MAI CITITE

Festivitate de absolvire la LTMV

Festivitate de absolvire la LTMV

03/06/2025

Căștigătorii concursului de creații tehnice

Festivitatea de absolvire la Liceului Pedagogic „Gheorghe Șincai” din Zalău

Reportajul Zilei – Festivitate de absolvire la Colegiul Național Silvania

Incendiu într-un apartament din Zalău: un bărbat a suferit arsuri grave

ULTIMELE ȘTIRI

Strabag are o unitate de producție în Crișeni

13/06/2025

Programul Rabla nu va fi eliminat de la finanţare

13/06/2025

Modificări pentru funcționarea instituțiilor de învățământ

13/06/2025

Sălăjeanul — Știri și informații la zi
redactia@salajeanul.ro

Navighează după categorie

  • Administrație
  • Advertorial
  • Arhivă
  • Cultură
  • Economie
  • Educație
  • Eveniment
  • Fără categorie
  • Politică
  • Publicitate
  • Sănătate
  • Social
  • Special
  • Sport
  • Ştirile Zilei
  • Video

Ştiri recente

Strabag are o unitate de producție în Crișeni

Strabag are o unitate de producție în Crișeni

13/06/2025
  • Politică de confidenţialitate
  • Politică de cookies

© 2020 Sălăjeanul. Toate drepturile rezervate.

  • Acasă
  • Toate știrile
  • Administrație
  • Cultură
  • Economie
  • Educație
  • Eveniment
  • Politică
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Video
  • Publicitate
  • Contact
  • LIVE Sălăjeanul INFO
Acest site web folosește cookie-uri. Continuând să utilizați acest site web, dați consimțământul pentru cookie-urile utilizate. Politica de cookie-uri.