Noi reguli pentru cererile privind stabilirea reşedinţei au intrat în vigoare în luna septembrie şi au ca scop buna desfășurare a alegerilor locale. Poliția va face verificări dacă, la solicitarea vizei de flotant, la adresa indicată, se constată că sunt înscrise cel puţin două menţiuni de reşedinţă valabile.
Purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog, a anunţat, luni, 7 septembrie, noi reguli pentru cererile privind stabilirea reşedinţei, care au intrat în vigoare începând cu luna septembrie.
Reprentantul Ministerului a precizat că, la primirea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor, se vor efectua următoarele activităţi; se va verifica în baza de date numărul menţiunilor de reşedinţă valabil înscrise la adresa respectivă, iar dacă la adresa respectivă sunt înscrise cel puţin două menţiuni de reşedinţă valabile se va proceda la informarea structurii locale a poliţiei naţionale, în vederea efectuării verificărilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanţii locuiesc efectiv la adresa declarată.
Prin aceste măsuri se pot monitoriza îndeplinirea condiţiilor necesare pentru acordarea vizelor de reşedinţă pentru cetăţenii cu drept de vot şi verificarea legalităţii acestora, în cazul constatării unei evoluţii semnificative a numărului de persoane care îşi stabilesc reşedinţa într-o anumită circumscripţie electorală.