Noul Registru de evidență a salariaților REGES ONLINE a fost finalizat și este la dispoziția cetățenilor, care, în calitate de salariați sau de angajatori, începând cu 1 aprilie 2025 au acces la un sistem informatic modern, accesibil și eficient.
REGES-ONLINE este un proiect finanțat din fondurile Planului Național de Redresare și Reziliență, în cadrul proiectului ”REFORMA EVIDENȚEI ȘI MONITORIZĂRII RELAȚIILOR DE MUNCĂ – Componenta 7.Transformarea digitală, investiția 6. Digitalizarea în domeniul muncii și protecției sociale” și reprezintă un pas important în digitalizarea administrației publice, în modernizarea relației dintre salariați, angajatori și stat, contribuie la creșterea transparenței în relațiile de muncă, la reducereabirocrației și la asigurarea unui climat de muncă mai sigur și mai predictibil.
Noul Registru de evidență a salariaților REGES ONLINE a fost finalizat și este la dispoziția cetățenilor, care, în calitate de salariați sau de angajatori, începând cu 1 aprilie 2025 au acces la un sistem informatic modern, accesibil și eficient.
Beneficii majore aduse de REGES ONLINE:
- acces online securizat pentru angajatori direct printr-un portal web securizat, folosind certificate digitale calificate sau identitatea digitala ROeID, fără a mai fi necesară instalarea aplicației Revisal pe PC;
- simplificarea procesului de înregistrare și evidență a elementelor contractelor individuale de muncă, transmiterea, vizualizarea și corectarea înregistrărilor realizându-se direct din browser;
- reducerea riscurilor legate de neconformare și evitarea sancțiunilor, prin validări automate, atenționări în sistem și extrase de neconformități.
- eliminarea deplasării angajatorilor la inspectoratele teritoriale de muncă în vederea obținerii de user și parolă;
- accesul facil și securizat al cetățenilor la propriul istoric avut în calitate de angajat cu contract individual de muncă, aceștia având posibilitatea de a-și vizualiza și descărca extrasul din Registru în aplicația web, accesibilă simplu din browser de pe orice laptop.
Cei care nu au disponibilă niciuna dintre facilitățile de acces on-line menționate, vor avea avea posibilitatea să își consulte extrasul din Registru la Info Kiosk-urile instalate în acest scop la toate ITM –urile sau la ghișeu, în condițiile prevăzute de lege.
- posibilitatea salariatului de a verifica în timp real orice înregistrare operată de către angajator cu privire la contractul său de muncă și primirea de notificări, prin email sau în aplicația de pe telefonul mobil, ori de câte ori angajatorul înregistrează o modificare a contractului de muncă, suspendarea sau încetarea acestuia;
- posibilitatea de a descărca extrasul din Registru în format electronic semnat digital, pentru dovedirea vechimii în muncă și în specialitate;
Angajatorii au obligația ca în termen de 6 luni să se înregistreze în noul sistem REGES ONLINE.
Modalitatea de înrolare este detaliată pe site-ul Inspecției Muncii, la adresa: https://reges.inspectiamuncii.ro/ajutor/cum-accesez/
Angajatorii care nu au fost înregistrați în REVISAL, se pot înregistra EXCLUSIV în REGES ONLINE.
În cele 6 luni de tranziție, angajatorii au obligația de a completa în REGES ONLINE toate elementele contractelor individuale de muncă active la data înrolării în noul sistem, care nu se regăsesc în REVISAL.
În vederea instruirii angajatorilor cu privire la utilizarea REGES ONLINE, pe lângă Ghidul de utilizare disponibil în aplicație, Inspecția Muncii va continua împreună cu furnizorul soluției informatice să susțină sesiuni on-line de instruire gratuită, cu o frecvență bilunară, sesiuni la care angajatorii pot participa accesând link-ul comunicat în acest scop pe site-ul Inspecției Muncii. În cadrul acestora se vor prezenta toate detaliile tehnice pe care trebuie să le cunoască pentru utilizarea noului sistem informatic.