Platformele publice, inclusiv Ghișeul.ro și SEAP, au devenit indisponibile până la data de 17 februarie.
Platforma de plată a taxelor și impozitelor Ghișeul.ro și alte sisteme informatice publice, precum SEAP, nu funcționează din data de 10 februarie din cauza unor fluctuații de curent.
Sute de utilizatori care au vrut să-și achite datoriile au fost întâmpinați cu mesajul „s-a format o coadă la ghișeul virtual” și au fost rugați să încerce mai târziu.
„Ne cerem scuze, momentan aplicația nu este disponibilă!”.
Așa au fost întâmpinați utilizatorii care au încercat să se conecteze la Ghișeul.ro.
De altfel, și alte sisteme IT publice, gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României, precum Sistemul Electronic de Achiziții Publice, SEAP, ROeID și portalul e-Guvernare, au fost afectate din cauza unor fluctuații de curent.
Dragoș Cristian Vlad – președinte Autorității pentru Digitalizarea României – a transmis:
„Dintr-un incident aparent banal, fluctuații de curent, s-a produs un efect de domino. În aceste centre de date o fluctuație de curent a creat o problemă tehnică care ulterior s-a propagat și la alte echipamente critice de infrastructură. Un echipament de protecție de tip UPS a cedat și automat la schimbări de faze, a trecut pe altă fază, echipamentele s-au restartat”.
Procedurile de achiziții publice cu data limită de depunere 11 și 12 februarie, au fost amânate până pe 13 februarie, însă nu au putut fi utilizate.
Potrivit Autorității pentru Digitalizarea României, instituția care le administrează, nu au fost afectate datele utilizatorilor.
Sistemele IT publice gestionate de Autoritatea pentru Digitalizarea României sunt in continuare nefuncționale. Reprezentanții instituției au anunțat ca specialiștii în IT lucrează în permanență pentru remedierea problemelor, iar platformele vor fi indisponibile până pe 17 februarie 2025. Astfel cei care vor să își plătească taxele zilele acestea sunt nevoiți să meargă la ghișeele fizice.
În același timp, ADR a anunțat că toate procedurile din platforma de achiziții publice cu termen limită de depunere în perioada 11-14 februarie 2025, vor fi amânate până la o dată anunțată ulterior.
Nici sistemul informatic al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate nu funcționează. De altfel, de când a fost lansat a fost mai mult nefuncțional. Reprezentanții CNAS spun că medicii pot prescrie trimiteri și rețete offline, fără semnarea cu cardul de sănătate.
Pe de altă parte sunt situații în care medicii de familie spun că din cauza acestor probleme pacienții așteaptă ore întregi pe holurile cabinetelor. Sistemul informatic al Casei este într-un proiect de modernizare prin PNRR.