Începând de luna viitoare, șoferii care au în posesia lor mașini mai vechi de 15 ani se vor putea înscrie în programul „Rabla Local”. Aceștia vor primi pentru fiecare vehicul o sumă de 3.000 de lei și nu vor fi nevoiți să achiționeze altul nou.Autoritățile își propun ca prin implementarea programului „Rabla Local” să scoată din circulație 250.000 de mașini mai vechi de 15 ani în următorii 5 ani.
Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) va lansa, în septembrie, „Programul privind casarea autovehiculelor uzate”, cunoscut sub numele de „Rabla Local”. Programul se diferențiază față de celalalte programe Rabla prin faptul că proprietarii mașinilor casate nu mai sunt obligați să își cumpere un autoturism nou și pot cheltui cum vor banii primiți.Suma pentru fiecare autoturism este de 3.000 de lei.
Care sunt condițiile pe care trebuie să îndeplinească o mașină pentru a fi eligibilă pentru „Rabla Local”. Acestea sunt urmăroarele: O mașină este considerată eligibilă pentru programul Rabla Local dacă îndeplindește cumulativ următoarele criterii: să fie mai veche de 15 ani la momentul înscrierii în program, vechime calculată de la anul fabricației; să fie înregistrată în evidențele fiscale din localitate în care se solicită casarea; să aibă norma de poluare Euro 3 sau mai puțin; să fie înmatriculată în România de cel puțin 3 ani.
Procedura de predare a autovehiculelor este foarte simplă. Proprietarii mașinilor trebuie să depună o cerere la Primărie și să aștepte confirmarea eligibilității. Apoi mașinile pot fi duse la orice centru autorizat de casare din zonă, după care proprietarii mașinilor se vor intoarce cu bonul la primarie pentru decontare.
Este însă posibil ca nu toate autoritățile locale să demareze acțiunile pentru programul „Rabla Local”. Programul are un buget de 500 de milioane de lei şi va fi implementat cu sprijinul autorităților locale. Jumătate din suma de 3 mii de lei va fi suportată din bugetul Administratiei Fondului de Mediu şi jumătate din bugetul local. Așa că programul va fi influenţat direct de sumele prevăzute în bugetele locale cu această destinaţie. Cel mai probabil, unele administrații locale vor impune o limită de mașini acceptate, în timp ce altele s-ar putea să nu participe.