Instituţia Prefectului Sălaj va coordona, la nivel judeţean, campania națională de ecologizare “Curăţăm România”, desfășurată în luna aprilie, sub deviza „O țară fără deșeuri abandonate”. Instituţia Prefectului Sălaj va organiza, luni, 11 aprilie, o primă întâlnire a echipei de coordonare, pentru a stabili modul de derulare a programului “Curăţăm România” la nivel judeţean.
Potrivit precizărilor făcute joi, în cadrul unei videoconferinţe, de către ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode și ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Barna Tánczos, pentru implementarea cu succes a programului, la nivelul fiecărui judeţ se vor constitui echipe de lucru ce vor include reprezentanţi ai Gărzii de Mediu, Agenţiei pentru Protecţia Mediului, Agenţiei pentru Arii Naturale Protejate, Sistemului de Gospodărirea a Apelor, Regiei Naţionale a Pădurilor şi inspectoratelor judeţene şcolare, cu sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne.
Programul privind ecologizarea zonelor afectate de deșeuri îşi propune să vină în sprijinul autorităților locale în eforturile lor de a asigura tuturor cetățenilor un mediu mai curat. În acest scop, autorităţile locale pot accesa finanţări acordate de Agenţia Fondului pentru Mediu, în funcţie de numărul de locuitori, între 3.000 şi 30.000 de lei.
Instituţia Prefectului Sălaj va organiza, luni, o primă întâlnire a echipei de coordonare, pentru a stabili modul de derulare a programului “Curăţăm România” la nivel judeţean.
“Fiecare dintre noi ne dorim un medium cât mai curat, însă realitatea este cu totul alta. Cursurile de apă, spaţiile verzi şi pădurile sunt, în multe zone, sufocate de deşeuri. Prin acest program sperăm să colectăm cât mai multe din deşeurile abandonate, sensibilizând totodată populaţia privind păstrarea unui mediu cât mai curat, pentru sănătatea noastră, a tuturor”, transmite prefectul judeţului Sălaj, Dari Toma.
Unitățile administrativ – teritoriale organizate la nivel de comună, oraș, municipiu, județ, subdiviziunile administrativ – teritoriale și asociaţiile de dezvoltare intercomunitară se pot înscrie în Programul privind ecologizarea zonelor afectate de deșeuri – Curățăm România.
Sunt eligibile proiectele care au ca scop ecologizarea zonelor afectate de poluarea cu deșeuri (plastic, metal, deșeuri de echipamente electrice și electronice, sticlă, hârtie, cartoane, lemn, cauciuc, materiale textile, baterii și acumulatori, anvelope), inclusiv a gospodăriilor, zonelor de protecţie din jurul lacurilor naturale, lacurilor de acumulare, cursurilor de apă, digurilor, canalelor, barajelor şi a altor lucrări hidrotehnice, câmpurilor, pădurilor, de pe raza teritorială a UAT/ADI, doar în condițiile în care cantitățile respective de deșeuri nu intră în responsabilitatea operatorilor licențiați/autorizați, conform contractelor încheiate de solicitant cu aceștia.
Pentru realizarea acestei activități, beneficiarii finanțării pot coopta voluntari din comunitățile locale, inclusiv din rândul instituțiilor publice, unităților de învățământ, operatorilor economici și/sau puși la dispoziție de ONG-uri; de asemenea, solicitanții pot încheia parteneriate cu entitățile menționate, în scopul facilitării activităților specifice.
Suma alocată sesiunii de finanțare este de 27 milioane lei, iar finanțarea se acordă în cuantum de 100% din valoarea totală eligibilă a proiectului.
Suma maximă care poate fi acordată de AFM pentru finanțarea unui proiect, cu condiția încadrării în bugetul Programului, se stabilește în funcție de numărul locuitorilor la nivelul UAT solicitante sau, în cazul în care cererea de finanțare este depusă de către ADI, în funcție de numărul cumulat de locuitori ai UAT care intră în componența ADI, în cazul în care aceasta din urmă este solicitant, astfel:
🔖 30.000 lei pentru solicitantul care are ≥ 400.001 locuitori;
🔖 27.000 lei pentru solicitantul care are între 200.001 şi 400.000 locuitori;
🔖 24.000 lei pentru solicitantul care are între 100.001 şi 200.000 locuitori;
🔖 21.000 lei pentru solicitantul care are între 50.001 şi 100.000 locuitori;
🔖 18.000 lei pentru solicitantul care are între 20.001 şi 50.000 locuitori;
🔖 15.000 lei pentru solicitantul care are între 10.001 şi 20.000 locuitori;
🔖 12.000 lei pentru solicitantul care are între 5.001 şi 10.000 locuitori;
🔖 9.000 lei pentru solicitantul care are între 3.001 şi 5.000 locuitori;
🔖 5.000 lei pentru solicitantul care are între 1.501 şi 3.000 locuitori;
🔖 3.000 lei pentru solicitantul care are ≤ 1.500 locuitori.