Un sondaj INSCOP realizat pentru News.ro arată că posturile TV sunt principala sursă de informare pentru mai mult de 50% dintre români, iar 43% cred că rețelele sociale sunt cele mai expuse dezinformării.
Posturile TV reprezintă principala sursă de informare pentru mai mult de 50% dintre români, indică un sondaj INSCOP făcut pentru News.ro. Televiziunile sunt urmate de rețelele sociale (28,3%). Conform sondajului, 43% dintre cei chestionați consideră că rețelele sociale sunt cele mai expuse la dezinformare.
51,6% dintre români preferă să se informeze cel mai des de la posturile TV. În timp ce 28,3% optează pentru rețelele sociale, 12,7% pentru site-urile de știri, 4,8% pentru posturile de radio și 1,3% pentru ziare și reviste. Un procent de 1,3% nu știu sau nu răspund din cei chestionați.
Se observă că cei care se informează cel mai des de la posturile TV sunt în proporții mai mari decât media populației: votanții PSD-PNL, femeile, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei cu un nivel de educație mai scăzut, cei inactivi pasivi, locuitorii din mediul urban mic sau rural, cei cu venituri mai reduse și cei care nu au cont pe rețelele sociale. În schimb, rețelele sociale sunt folosite cel mai des ca sursă de informare, în special de către votanții ADU, persoanele mai tinere și cei inactivi potențial activi.
Pe de altă parte, 43% dintre respondenți consideră că sursele de informare cele mai expuse la dezinformare și propagarea de știri false sunt rețelele sociale, în timp ce 37,9% indică posturile TV, 5,2% ziarele și revistele, și 1,2% posturile de radio. Un procent de 5,8% nu știu sau nu răspund.
Sunt de părere că rețelele sociale sunt cele mai expuse la dezinformare în special persoanele din următoarele categorii: cei sub 45 de ani cu studii superioare, cei inactivi dar potențial activi și cei din mediul corporatist. În schimb, consideră că posturile TV sunt cele mai expuse la dezinformare, în special locuitorii din București și cei din regiunea Nord-Est, precum și angajații din sectorul privat.
Întrebați în ce măsură cred că au fost expuși în ultimele luni la știri false sau dezinformări pe diverse canale, 17,4% dintre respondenți apreciază că au fost expuși în foarte mare măsură, 28,3% în mare măsură, 28,6% în mică măsură, iar 22,7% în foarte mică măsură sau deloc. Un procent de 3% nu știu sau nu răspund la această întrebare.