Constructorul român Erbașu a dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, celebrul lot „Bechtel” de pe Autostrada Transilvania, și își face astfel debutul în construcția de autostrăzi.
În curând, vom avea functional un nou sector de autostrada în România. Construcții Erbașu are 18 luni pentru execuția lotului cu o valoare de 884,12 milioane de lei, fără TVA, pentru secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș.
„Am dat startul lucrărilor la secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din Autostrada Transilvania (A3). Vom realiza 26,35 km esențiali pentru infrastructura rutieră majoră din România, care vor cuprinde: un nod rutier, o bretea de întoarcere pe autostradă, 19 structuri (poduri, viaducte, pasaje), o parcare de scurtă durată de tip S1, precum și un centru de întreținere și coordonare. Totodată, pentru realizarea acestei secțiuni, vom reloca o serie de drumuri existente, inclusiv un drum național, drumuri județene și drumuri comunale, iar pe un sector de aproximativ 2 km, vom executa lucrări de relocare a utilităților și de eliberare a amplasamentului din cadrul câmpului petrolier Suplacu de Barcău”, a transmis compania, într-o postare pe pagina de socializare.
„Lucrările prevăzute pentru acest lot sunt:
– 26,35 km lungime totală traseu
– 3 viaducte
– 8 pasaje
– 8 poduri, din care unul în lungime de 1650 metri peste lacul de acumulare de la km 6+655
– parcare de scurtă durată de tip S1
– Centru de Întreținere și Coordonare
Valoarea contractului este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027.”, a transmis secretarul de stat în Transporturi Ionel Scrioșteanu.
Contractul pentru proiectarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș a fost semnat cu Erbașu pe 24 noiembrie 2023 pentru o ofertă de 884 milioane lei și o durată de 24 de luni, 6 pentru proiectare și 18 luni pentru lucrări.